top of page
Keresés

Miért fontos az Online Csapatépítés? + Tippek

A csapatépítés egy hihetetlenül fontos része a csapat menedzsmentnek és fejlesztésnek. Ez egyaránt igaz az iroda munkavégzésre és a távmunkára. Sajnos az online csapatépítés egy olyan terület, amely túlságosan el van hanyagolva. Ennek több oka is lehet, a hirtelen átállás, amely tűzoltást kíván meg sok egyéb területen, a helyzet újszerűsége, amelyhez nehéz gyorsan adaptálódni és egyáltalán a csapatépítés előnyeinek általános alulbecslése. Ebben a cikkben azzal foglalkozunk, hogy miért kritikusan fontos a csapatépítés, különösen ebben az időszakban.




Azáltal, hogy fejleszted a csapatépítés stratégiáját a cégen belül egy teljesen új szintre juttathatnak el a munkatársakkal kapcsolatos ismereteid. Megtudhatod, hogy mi motiválja őket, mi energizálja a csapatot és segíthetsz kialakítani a lépcsőket, amelyeken keresztül eljuthatnak a céljaikhoz. Továbbá iránymutatást nyújthatsz nekik, hogy hogyan lépjenek túl olyan általános problémákon, amelyeket a home office hozott el az életükbe.

A csapatépítők során a dolgozók új startégiákat és technikákat fejleszthetnek ki, amelyek általánosan is növelik a hatékonyságukat, a közérzetüket és összeségében a produktivitást is.

A csapatépítés különböző szintjein különböző igények lépnek fel, amelyekre tudni kell reagálni, ezért fontos, hogy ha lehet akkor egy szakértőt is bevonj a folyamatba, aki segít a helyes reakciókat megadni az eltérő helyzetekben.


Miért fontos a csapatépítés?


Azok a csapatok, amelyek nem fejlesztik a csapatmunka készségét és nem építik az egymáshoz kötődő szociális kapcsolatokat nem lesznek képesek arra, hogy élvezzék és kihasználják a távmunkában rejlő lehetőségeket. A vezető feladata az is, hogy kihozza a maximumot a csapatból és számtalan kutatás bizonyította már, hogy a boldog, elégedett munkavállalók sokkal hatékonyabban dolgoznak.


Az online csapatépítő megoldhatja a legnagyobb problémákat, amivel a csapattagok az otthoni munka alatt szembesülnek. A magány és a felborult munka-magánélet egyensúly, a két legnagyobb nehézség a távmunkában dolgozók számára. A Buffer's State of Remote Work 2020 jelentés szerint, a munkavállalók 38%-át érintik ezek a problémák.


A közösségi csapatépítés és gyakorlatok lehetőséget adnak az emberek számára, hogy kiszakadjanak a mindennapok mókuskerekéből és számtalan módon segíti őket a céljaik elérésében: segítenek, hogy hatékonyabban végezzék a. munkájukat, rámutatot olyan aspektusokra amelyek segítenek hogy jobban élvezzék amit csinálnak és figyelmet irányít az egyénekben és a csapatban rejlő kiaknázatlan potenciálra.


Továbbá:

  • Javítja a kommunikációt

  • Növeli a csapat kreativitását

  • Ledönti a határokat, elzárkózást

  • Feloldja a feszültségeket

  • Rejtett tehetségeket fed fel

  • Segít a konfliktusok megoldásában

  • Bizalmat épít a csapaton belül


Kipróbált/letesztelt csapatépítő megoldások


A remote-how.com összegyűjtött néhány hasznos gyakorlatot, amelyek már önmagában javíthatnak a távmunka idején a csapat hatékonyságán.



Tűzd ki a célod!


Ebben a gyakorlatban segíthetsz a csapatodnak, hogy jobban fókuszáljanak a céljaik elérésére. Mindenkinek vannak céljai, de nem mindenki osztja meg azokat... próbáljunk meg ezen változtatni. Kérjük meg a munkatárakat, hogy osszák meg a céljaikat a többiekkel és utána segítsünk nekik kiépíteni egy követhető, lépcsőzetes tervet az elérésükhöz.


Szervezzünk egy meetinget első lépésként egy olyan időpontban, ami az egész csapatnak megfelel, jelezzük előre, hogy a célokról lesz szó, írják össze azokat előre értve a személyes és a munkához kapcsolódó célokra egyaránt.

  • Az alkalmat kezdje a vezető vagy a HR-es munkatárs, így a legkönnyebb megtörni a jeget és példátmutatni, hogy mi is a pontos elképzelés

  • Először mutassa be a munkához köthető céljait, amelyek elérhető távolságban vannak, aztán a személyeseket

  • Ezután menjetek körbe és mindenki mondja el a saját céljait, hogy miért ezeket választotta és hogy mire számít, mennyi idő lesz elérni őket

  • Most jön a trükkös rész! Mindenki írja be a céljait egy megosztott naptárba, ahol lájták a többiek is, azzal a dátummal amire várják a teljesülését

  • Eztkövetően tartsatok megbeszélt gyakorisággal, mondjuk két hetente vagy havonta hasonló alkalmakat, amikor átbeszélitek, hogy ki, hogy halad mik a nehézségek, mi megy a terv szerint és mi szorul újratervezésre. Fontos, hogy ne tegyetek túl nagy nyomást egymásra, főleg az introvertált tagok esetében.

A célok elérésében már önmagában az is segíthet, hogy felírjuk őket egy naptárban. De még akkor is, ha nem sikerül elérni őket, a felszínen, emlékezetben tartjuk a célokat ami a koncentrációt, fókuszáltságot segíti.


Kihez tartozik?


Ez a gyakorlat nem csak abban segít, hogy jobban megismerjék egymást a csapattagok, de szórakoztató feladatnak is kiváló! Továbbá meglepő is, amikor azt hiszed ismersz valakit, majd egy órán belül megtudsz róla három olyan dolgot, amit sosem gondoltál volna.

  • Kérd meg a csapattagokat a meetinget megelőzően, hogy készítsenek elő magukról gyerekkori képeket és olyan tényeket, amiket nem tudnak róluk a többie

  • Ezután minden résztvevő küldje el a moderátornak az összegyűjtött anyagokat

  • A moderátornak készítenie kell egy prezentációt a kapott képeknél és "titkos" jellemzőkből/képességekből/adatokból, egy nagyon egyszerű, letisztult prezentáció tökéletes a célra

  • Végül a csapatnak együtt kell végigtippelgetni, hogy melyik anyag kihez tartozik, haszánlhattok a célra sli.do-t is és akkor menet közben tudnak szavazni a játékosok

A célja ennek a gyakorlatnak, hogy felrázzuk a csapatot, az a hangulat hozható vele vissza kicsit, amit az első megismerkedéskor éreztek az emberek. Az új dolgok pezsdítőlek hatnak és garantáltan felpörgetik a csapatmunkát.





Kávézz és tanulj!


A kávézz és tanulj modul a Hotjar-tól eredeztethető még 2018-ból. A lényege egyszerű: felidézni az irodai közös kávézások hangulatát az online térben. Iktassunk be heti egy-két alkalmat, amikor 15 percre becsatlakozik a csapat 5-10 fő egy meetingbe és mindenkinél van valamilyen forró ital. A moderátor segítheti az alkalmat azzal, hogy előre összeír témákat és minden session elején húznak egyet, amiről a következő 15 percben csevegnek (mi hiányzik a legjobban az irodai életből, mit a legnehezebb otthon megoldani, hova költöznél ha tudnád, hogy mostantól csak otthonról dolgozhatsz stb.)


A lényeg, hogy egy kötetlen közös rituálét teremtsen a csapat, amikor lehetőség van kiszakadni a munkanapokból és feloldódni kicsit.




Mond és mutasd!


A Prezi minden héten tart Mond és Mutasd alkalmakat, hogy összekösse a San Franciscoi, Budapesti és Rigai irodát, megossza a legújabb fejlesztéseket, újításokat stb. Az emberek becsatlakoznak a saját irodájukból vagy otthonról. A Prezi biztosítja, hogy minden irodának meglegyen a lehetősége legalább egy témáról beszélni, így a beszélgetés során minden helyszín látszódjon legalább egyszer.

A nagyobb bejelentéseknél a cég megajándékozza a dolgozókat: tortával, pezsgővel vagy valamilyen ajándékcsomaggal a call kezdetén, mindegyik lokáfción. Így még egy kicsit fizikailag is összeköti az egymástól távol dolgozókat.


Ahogy az jól látható ebből a cikkből is egy kis kreativitással és tenni akarással rengeteg szín vihető a dolgozók életében. Mi hiszünk abban, hogy az ilyen aktivitások sokat segítenek a munkakörülmények javításában és a mostani helyzetben felbecsülhetetlen a jelentőségük. Ezért bátorítunk mindenkit, hogy foglalkozzon a témával és tartson online alkalmakat tudatosan. Ha pedig profi segítségre van szüksége, vagy csak komplexebb programokat tartana, de nincs rá kapacitása, akkor keresse a www.homeunity.hu csapatát!



24 megtekintés0 hozzászólás

コメント


bottom of page