Keresés

Melyik a legjobb Online Csapatépítő platform?

Az otthoni munkavégzés elterjedtem, mint valaha. Emiatt egyre többször kell videóhívásokat lebonyolítani ügyfelekkel és a távolból dolgozó munkatársakkal egyaránt. Az online csapatépítő alkalmaink többek között azt a célt is szolgálják, hogy a dolgozók hozzászokjanak az online konferenciákhoz és komfortosan mozogjanak ezeken a felületeken. Ebben a cikkben a két legnépszerűbb felületet hasonlítjuk össze a Google Hangouts és a Zoom személyében. Mindkét applikáció nagyszerű és számtalan fejlesztést hajtottak végre az elmúlt évben, de mégis jelentős különbségek vannak köztük.



Zoom vs Google Hangouts: A videóminőség


Az első és talán legfontosabb faktor a videóminőség. Senki nem szeretné, ha a prezentációja szemcsés lenne a képen vagy ha a tárgyalópartnere csak pixeleket látna az arcából egy fontos megbeszélésen.

Ezen a területen nincs hatalmas vagy akárcsak az átlag felhasználó számára érzékelhető különbség a két felület között. A Zoom nyeri ezt a kört 1080p-s felbontással, de a Hangouts se marad le sokkal hiszen ő is tud 720p felbontásban közvetíteni.

Természetesen számít a számítógép hardvere és az internet kapcsolat is. De ma már mindkét app szinte maximálisan kihasználható egy átlagos laptop kapacitásaival és az átlagos internet kapcsolattal. A Zoom 3Mbps-t igényel, a Hangouts pedig 3.2Mbps-el tud jól működni (10 fő feletti hívásoknál pedig 4Mbps).

A hangminőség pedig legtöbbször a számítógép mikrofontól fog függeni, ezért érdemes beszerezni egy mikrofonos fejhallgatót.



Résztvevőszám


Bizonyos csapat és cégméret felett már döntő tényező az is a választás során, hogy hány fő tud résztvenni egyszerre a hívásban. A Hangoutsnak az alap verziója ingyenes, de van mellé egy 10 fős limit, ami maximum 150 majd 250 főig növelhető a fizetős opciókkal, de ebben. az esetben is maximum 25 fő látja egymást videó chatben.


Ezzel szemben a Zoom esetében 100 fő az ingyenes fiók felhasználói limitje és ez egészen 1000 főig feltornázható a fizetős csomagokkal.


Fiók létrehozás


Már most is túl sok felhasználó nevünk és jelszavunk van a különböző oldalakon, amikre az elmúlt évek során valamilyen okból beregisztráltunk. Továbbá annyi videómeetinget tartunk, hogy fontos szempont az is, hogy ne kelljen az eseti jelleggel csatlakozó tagoknak fiókot létrehozni egy videóhívás kedvéért.


A jó hír, hogy a Zoom nem igényel fiók létrehozást a résztveővktől. A "host" ellkészíti a linket és ez engedélyezi mindenkinek a belépést. Onnantól, hogy valaki bekerült a hívásba már minden funkciót tud használni az alkalmazásban, amit a host engedélyez számára.


A Hangouts szintén tud olyan URL-t létrehozni,a mivel bárki csatlakozhat a már meglévő Google fiókját használva. A legtöbb embernek valószínűleg van google fiókja, hiszen az e-mail cím alkotásakor ezt is létrehozta, de mivel a Zoom esetében erre sincs szükség így ezt a kört is a kínai vetélytárs nyeri.



Egyéb funkciók


A Zoom egy rettentő sokoldalú, nagyon profin felszerelt platform, amit gyakorlatilag az elmúlt pár év legaktuálisabb ügyféligényeinek kielégítésére hoztak létre. Olyan direkt online konferenciákra kifejlesztett funkciók érhetők el benne, mint a képernyőmegosztás, a megosztható whiteboard, a fájl megosztást, bekapcsolódás külső híváson keresztül, cloud alapú adattárolás, a nagy beszélgetés felbontása kisebbekre szimultán, kézfelemelés, amivel jelezhetik a résztvevők ha szót kérnek és még sok más.


Ezzel szemben a Google Hangouts egy sokkal szimplább és letisztultabb szolgáltatás csomagot kínál. A felhasználó létrehozhat egy beszélgetést, beállíthat magának hátteret, némíthatja a beszélgetést és megoszthatja a képernyőjét.


Adatbiztonság


Az adatbiztonság egy összetett kérdés a fent tárgyalt platformok esetén. Technikailag ugyanis egyértelműen a Zoom nyer, mert end-to-end titkosítást használ, ami jóval biztonságosabb, mint a Hangouts in-transit típusú titkosítása.


A képet ugyanakkor árnyalja, hogy az elmúlt évben kirobbant adatbotrányok miatt rengeteg támadás érte a Zoom-ot és az új funkciók bevezetését is be kellett fagyasztania 90 napra. A Zoom rengeteg intézkedést tett az elmúlt hónapokban az adatbiztonság erősítésére, de mindezek ellenére még mindig aggályosnak tartjáka. használatát sokan.


Árazás


A Hangouts része a G Suite felhasználói csomagnak ami rengeteg cégnek elérhető, ugyanakkor a mai cikkben az egyéni és az ingyenesen használható verzióra fókuszáltunk. Ahogy látható a közepes csomag $8/participant, ami elég kedvezőnek mondható pláne, hogy 150 főt tudunk becsatolni a beszélgetésbe, de sok funkciója hiányzik így is, ami a Zoomnál már unlimited az első szinttől kezdve.



A Zoomnak szintén van ingyenes csomagja, ami engedélyez ha több, mint 2 felhasználó indít videóhívást, akkor 40 percig engedélyez hívást és maximum 100 fő részvételével. Amennyiben 100 fő felett szeretnénk hívást indítani vagy kifutnánk a 40 perces keretből, akkor érdemes valamelyik fizetős csomagot választani. A legolcsóbb csomag jelenleg $14.99-be kerül. Fontos! Az ár mindig hostonként számolandó, ezt license néven említi a Zoom a Hangouts pedig usernek hívja a hostokat és participantnek azokat, akiket becsatolunk a hívásokba. Tehát a Zoom esetében annyi licenceset kell vennünk, ahányan várhatóan akarunk hívást indítani.



Összeségében tehát mi a Zoom mellett tesszük le a voksunkat, ha online csapatépítésről van szó, de leginkább azért mert ez az egy felület kínálja a Room Breakout lehetőséget. Ez a funkció teszi lehetővé, hogy moderátorként gyorsan és hatékonyan osszuk szobákra a résztvevőket és így kisebb csoportos munkát is lehetségessé váljanak. Ugyanakkor kisebb csoportok esetén szívesen dolgozunk Hangouts vagy akár Meet-s platformokat használva az ügyfél igényei szerint.


#onlinecsapatépítő #onlinecsapatépítés #tréning #konferencia #online #zoom #hangouts


40 megtekintés0 hozzászólás

Írj nekünk

Tel: +36 70 663 9009 Email: homeunityhu@gmail.com 
Magyarország, Budapest

Modul