top of page
Keresés

Hogy teremts valódi élményt a csapatod számára? - Hatékony élménystratégia

Mára már egyre több tanulmány igazolja, hogy a vállalati kultúra fejlesztésének, javításának egyik fontos tényezője a munkavállalók számára nyújtott élmény. Az úgynevezett “employee experience”, azaz a munkavállalói élmények, tapasztalatok hivatottak kifejezni az alkalmazottak véleményét a céges kapcsolatokról, valamint a vállalati kultúráról.





Az alkalmazotti élmény a munkahelyi perszonális viszonyok mellett magában foglalja a használt szoftverek és eszközök nyújtotta kényelmet és színvonalat is. A fókusz nem az iroda berendezésén vagy az egészségügyi szolgáltatásokon van, hanem a napi szintű kapcsolatteremtésen. Az erős munkavállalói élmény megteremtése bizonyítottan növelheti a munkavállalók megtartását, javíthatja a teljesítményt. Az alkalmazotti élményteremtés akkor lesz hatékony, ha az a HR-stratégia szerves részévé válik.


Hogyan alakítsd ki a vállalati élménystratégiát?


Ahogyan említésre került, nem elég csupán az egészségügyi ellátás kialakítására fókuszálni. Évekkel ezelőtt a céges szűrési és ellátási csomagok újkeletűnek számítottak, napjainkban azonban már-már alapvető részét képezik az alapvető juttatásoknak, így nem számítanak markánsan megkülönböztető értéknek a piacon.


Az élménystratégiát sokkal inkább más szemszögből kell megközelíteni. Egy pillanatra üljetek le és gondoljátok át milyen életmódot szeretnétek népszerűsíteni a cégeteken belül. Ezenkívül át kell gondolnotok azt is, hogy milyen típusú munkavállalót szeretnétek bevonzani. Családcentrikus szülőket? Fiatal, feltörekvő szakembereket? Vagy éppen senior szakértőket? Miután megtaláljátok a valós célközönséget képesek lesztek olyan programokat, új juttatásokat kidolgozni, amelyek vonzzák a kiszemelt réteget. Amennyiben valaki azonosulni tud a vállalat értékeivel, kultúrájával növeli az egyén elkötelezettségét és ösztönzőleg hat teljesítményére is.





Szem előtt kell tartanotok a “mindenkinek valamit” elvet, a fiatal generáción át az idősebbekig. A fiatal generáció számára például vonzó lehet, ha a cég finanszírozza tanulmányaikat, míg az idősebbeket a családtámogatási vagy egészségügyi juttatások érdekelhetik. A felsoroltak miatt érdemes lehet többféle, akár párhuzamos programsorozatról gondoskodnotok, hogy mindenki megtalálja a neki leginkább tetszőt.


Előfordulhat, hogy a vállalati élménystratégia megalkotása során nehezen találtok olyan ötletet, akciótervet, ami a cég minden alkalmazottja számára elfogadott. Ez nem szabad, hogy eltántorítson titeket! Gondoljatok csak bele, például egy egyszerű kiszervezett szűrővizsgálat esetében, ha a 100% helyett csak az emberek 50%-a látogatott el, akkor már megérte a szervezés. Nem mindenki él a felkínált lehetőségekkel, de ez így van rendjén.


Az első lépések


1. Gyűjts össze minél több visszajelzést


Használjatok kérdőíveket, rendezzetek közös meetingeket, ahol felméritek az alkalmazottak igényeit. Minél több visszajelzés érkezik, annál jobban megismeritek az igényeket. Előfordulhat, hogy kész ötletek érkeznek, amelyeket felhasználhatóak.




2. Keressétek a hasonlóságokat a visszajelzésekben


Miután összegyűjtöttétek a visszajelzéseket, keressétek a közös pontokat a visszajelzésekben. Találjatok kreatív megoldásokat, amelyek több problémára is megoldást találhatnak. Tegyük fel például, hogy a munkavállalók egy részének fájdalmas pontja a munka és a magánélet egyensúlyának hiánya. Konkrét példa lehet, ha a szülők panaszkodnak, hogy a munkaidő beosztása miatt nehezen tudják megszervezni, hogy a gyermekükért menjenek vagy elhozzák őket az óvodából, iskolából. Ebben az esetben meg kell fontolnotok a rugalmas munkaidőt, vagy a home office napok számának növelését.


3. Nevezz ki felelősöket


Minden részlegről jelöljetek ki egy megbízható alkalmazottat, aki a munkavállalók általános elégedettségével foglalkozik, akihez bármilyen visszajelzéssel, fejlesztési ötlettel vagy problémával fordulhatnak a kollégák. Ez segít a HR-nek abban, hogy az összes osztály számára jóval elérhetőbbé váljanak és a visszajelzések számát is növelheti.


Reméljük cikkünkkel segítettünk nektek, amennyiben hasznosnak találtátok olvasásra ajánljuk további blogbejegyzéseinket is.



40 megtekintés0 hozzászólás
bottom of page