HomeUnity Team

2020. ápr 26.2 perc

7 tipp, hogy produktív legyen a home-office

A kijárási korlátozások bevezetése óta folyamatosan megy a vita arról, hogy vajon melyik „irodai” a környezet a hatékonyabb.

A Harward Business Review aktuális írása alapján, azok akik otthonról dolgoznak, több mindent hajtanak végre a kitűzött napi céljaikból mint a klasszikus irodisták. Az alkalmazottak magyarázata? A csendes, személyreszabott környezet segítette a hatékonyságukat.

Gondoljunk csak bele: otthon adott az alkotói szabadság, vagyis, abban az ütemben dolgozhatunk ahogy jónak látjuk.
 
Egyik munkatársunk sem tereli el a figyelmet a rendszeres kávészünetekkel, kevesebb a figyelemelterelő impulzus, ráadásul a közvetlen környezeted is te alakíthatod ki az iróasztalodtól az utolsó polcig. Ezen felbuzdulva, úgy gondoltuk fontos összegyűjteni azokat a faktorokat, tippeket, trükköket amik kiaknázásával te is megteremtheted a tökéletes otthoni
 
irodát.

Lássuk:

1. Gondolkozz úgy mint egy kisegér


 
Találd meg a legcsendesebb sarkát a háznak, ahol a lehető legjobban el tudod magad szigetelni a zavaró tényezőktől.


 
2. Rakj rendet az asztalodon…


 
Kézen fekvő, de mégis fontos kiemelni. Nagyban segíti a koncentrációt ha rendezett asztalon dolgozol és nincsenek szétszórva a 3 hónappal ezelőtti céges papírok, használt kávésbögrék.


 
3. …és az egész házban


 
A tiszta, rendezett környezet nem csak az íróasztalra vonatkozik. Próbálj meg minden este pár percet rászánni az idődből, hogy összepakolj a lakásban, így másnap reggel egyből a munkára összpontosítva tudod megkezdeni a napot.


 
4. Ne hagyd kint a növényeket


 
Egy-két virág sok mindenben segíthet: feldobja a monoton asztalképet és egy kis extra színfoltot valamint frisslevegőt biztosít a munkaállomásodnak.


 
5. Próbálj ki egy illatosítót


 
Egyesek szerint egy apró illatósító vagy olajgyertya is hatalmas változásokat képes eszközölni. A menta például friss energiát ad, a rozmaring aromája a koncentrálásban segít, egy kis narancs illat pedig elűzi az aggodalmat, stresszt.


 
6. Használj rövidebb To-Do listát


 
Mielőtt munkához látnál, készíts egy 10 perces listát az aznapi teendőidről. Ezután próbáld meg kiemelni azt az 5 dolgot amit a következő pár órában biztosan vére tudsz hajtani. Sikerélmény: pipa.


 
7. Tarts (tényleges) szünetet


 
Sokan közülünk, a munkaszünetekben is csak a social media oldalakat bújják, nem szakadnak el a képernyők elől. Annak érdekében, hogy fent tartsuk a szellemi és testi frissességet, ajánlott beiktatni egy kis mozgást de a közösségi média böngészés helyett olvashatunk könyvet vagy a szakterületünkről pár inspiratív cikk átpörgetése is sokat segíthet a motivációnk megtartásában.

    250
    0