top of page
Keresés

Hogyan növeld a céges morált online?

Egy éve kezdtük el a blogot és egy éve kezdődtek az első korlátozások is. Tavaly márciusban és áprilisban többször is kezdtünk úgy cikket, hogy "milyen rossz a bezártság" vagy "biztos mindenki unja az otthonlétet" esetleg "most már az egész csapat számára lehangoló a home office". Hát... kicsit elkiabáltuk. Valószínűleg most értük el azt a mélypontot, amit az angol rock bottom-nek csúfol. 2021-től azt várta mindenki, hogy varázsütésre megszünnek a gondok és visszatérünk a régi, a normális kerékvágásba. Aztán nem. A márciustól azt vártuk, hogy jönnek a lazítások, de legalábbis kimehetünk este 8 után az utcára. Aztán nem.

A hosszas és depresszív felvezető után szeretnénk megosztani pár gondolatot, ötletet arról, hogy hogyan növelhetik a cégek a morált a dolgozók körében ebben a helyzetben.



  1. Közös események

Természetesen nem személyesen, hanem online. Valaki a családjával ragadt otthon, valaki a lakótársaival, de rengeten vannak azok is, akik teljesen egyedül. Egy biztos mindenki vágyik a Covid előtti dolgokra. Arra, hogy ismerősökkel, munkatársakkal, barátokkal kommunikálhasson. A feladat tehát adott: platformot kell teremteni ennek. A legegyszerűbb megoldása az általunk már sokszor emlegetett online kávészünet, ahol valamilyen tematika és a kedvenc forró italuk mellett a dolgozók kibeszélhetik az elmúlt hónapok történéseit. Ennek eggyel komplexebb formája az online party. Ide se kell feltétlenül külső szervező vagy túlgondolt dolog. Találjunk ki egy kreatív témát, küldjük ki a meghívót a munkatársaknak, aztán találkozzunk egy üveg bor és valamilyen tematikus kiegészítő mellett a képernyők mögött. Mexikói est, angol teadélután vagy izlandi ételkóstoló, szinte teljesen MINDEGY.



Történjenek események, ahol beszélhetünk egymással és kiereszthetjük a gőzt. A morálra nem sok minden lehet ennél jobb hatással. Méghozzá három okból:

  1. A munkatársak érzik a törődést

  2. Feltöltődhetnek azáltal, hogy kizökkennek a monoton hétköznapokból

  3. Beszédtémát kapnak, amivel az egymásközötti kommunikáció újra felélénkülhet

A másik fontos javaslatunk amellett, hogy kezdjék el a cégek proaktívan szervezni az ilyen eseményeket, az lenne, hogy rendszeresen tegyék ezt. Havi szinten 1-2 alkalom érezhehető változást fog hozni a morálban és ez garantáltan érződik majd a hatékonyságon és a hangulaton is.




Természetesen ezek az alkalmak feldobhatók sok extra dologgal, amihez viszont elkerülhetetlen, hogy a zsebükbe nyúljanak egy kicsit a vezetők. Egy apró ajándék a dolgozóknak, egy közös ételrendelés a cég kontójára vagy akár egy havi előfizetés egy új videó streaming oldalra mind-mind kedves gesztus lehet. Ha pedig tényleg profi és kipróbált csapatépítőt szeretnétek az online térben akkor keressétek a homeunity.hu csapatát, most már több, mint 10 féle program közül válogathattok!


17 megtekintés0 hozzászólás
bottom of page