top of page
Keresés

3 ok, hogy miért fontos az online csapatépítés

Az online csapatépítés most már nem számít újdonságnak a magyar piacon, külföldön pedig pláne nem. A többlaki cégek esetében, akiknek akár 4-5 országban szétszórva munkálkodnak a dolgozói, már 2020 előtt felmerült az igénye arra, hogy távolról is összerázzák a csapatot. 2020 pedig sajnos minden céget választás elé állított. Biztonságban otthon vagy vállalva a kockázatot és személyesen működjenek. A legtöbben nem engedhetik meg maguknak és nem is engedték, hogy az utóbbi opciót válasszák. A dolgok mostani állása szerint ez a tendencia a jövőben sem fog változni. Mi mindenkit biztatunk arra, hogy ne hagyja széthullani a csapatot és tartson legalább havi gyakorisággal online eseményeket. Nem feltétlenül kell szakértőt bevonni hozzá, ahogy erre több példát is hoztunk többek között ebben és ebben a cikkünkben.



1. Közös élményt teremt


Fura indoknak tűnik elsőre, de el se tudjuk képzelni, amíg meg nem tapasztaljuk, hogy mekkora hatása van az egyénekre és a csapatra, ha történik velük, úgy egyáltalán VALAMI.

Valami, amin lehet nevetni, valami, amin lehet gondolkozni, valami, amiről lehet beszélni és valami, ami nem csak munka.

Ezt a Maslowi piramis csúcsa körül található igényt töltötték ki a közös italozások, a beszélgetések kávé-, vagy ebédszünet közben és természetesen a valós csapatépítők. Jelenleg reggel 9-től délután 5-6-ig ülünk a gépünk előtt, majd lerohanunk a boltba és végül fáradtan berogyunk a Netflix vagy a TV elé. A munkatársakkal történő kommunikáció általában kimerül néhány ideges hívásba vagy semmitmondó e-mailben.

Ezért került első helyre a közös élmény, mert felpezsdíti a szürke hétköznapokat, kicsit kimozdít a komfortzónából és ad valamit amiről beszélhetnek a kollégák.


2. Növeli a hatékonyságot


Több tanulmány is kimutatta már, hogy a monotonitás és a csökkenő csapatmorál a hatékonyságon is erősen érződik. A rendszeres csapatépítés az online térben nem csak a monotonitást töri meg, de a csapattagok közötti kohéziót is erősíti, ami a nap végén hatékonyabb munkavégzést eredményez. Mivel rosszabb esetben akár hónapok óta nem látták egymást a munkatársak ezért fenn áll az esélye, hogy nem törekednek a hatékony kommunikációra sem. Inkább letudják egy e-mail-el hívás helyett és elmaradnak azok a személyes visszajelzések, dicséretek, amik szintén javíthatták a közös munkát. Egy online csapatépítő során rengeteg alkalom kínálkozik arra, hogy ez a "régről" felderengő kommunikáció új erőre kapjon.





3. Pozitívabb megvilágításba helyezi a korlátozásokat


A kötelező home office-t eleinte biztos sokan élték meg úgy, mint egy valóra vált álmot. Amiben nem kell rohanniuk reggel a munkába, állni a dugóban, állandóan stresszelni, vagy hogy mikor lép be a főnök az irodáb Ugyanakkor mostanra sokaknak inkább tűnik egy hosszú, monoton rémálomnak az egész helyzet, amiben nincs is meg a lehetősége az irodába való visszatérésnek. A dolgozó számára, kialakulhat egy olyan gondolat, érzet, miszerint a home office egy lefokozás, egy olyan helyzetbe való visszaértékelés, ahol a céget már nem érdekli az sem, hogy mi van vele. Elég ha hozza a minimumot és akkor békénhagyják. Elég depresszíven hangzik, ugye?

Az online csapatépítők viszont lehetőséget kínálnak arra, hogy a vezetők megmutassák, tényleg érdekli őket a dolgozóik helyzete, állapota és szívesen tesznek azért, hogy javítsanak is rajta. Továbbá annak is jó talajt teremt, hogy a munkatársak lássák, a főnök is ugyanúgy otthon ül, mint ők és ez a "sorsközösség" vállalás már önmagában sokat dobhat a morálon. Úgy gondoljuk, hogy fontos felismerni mind a HR munkatársaknak, mind a vezetőknek, hogy nem szabad elhanyagolni és magukra hagyni sokáig az embereket. A folyamatos kapcsolatteremtés és az apró ajándékok óriási hatással lehetnek a csapatra.


A lényeg, hogy nem kell nagy dolgokra gondolni, egy közös kávézás, egy apró játék is remek kezdés lehet. Egy online szabadulószoba vagy egy közös koktélozás az online térben pedig egész biztosan új lendületet ad az egész cégnek.




20 megtekintés0 hozzászólás
bottom of page